classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

کوروش یا اسلام؟

 نام کوروش کبیر به گفته نویسنده تفسیر قرن(تفسیر المیزان) علامه طباطبایی درقران  به نام رسول خدا امده و باید از این پس انرا کوروش نبی خواند.و از انجاییکه خود قران بین رسولان خود تفاوتی قایل نشده(لا نفرق بین احدهم) پس تفکیک کوروش از ایین اسلام فعلی ناصواب است.ونباید خرده گرفت به کسانی که باحماقت تمام برای خود شیرینی و ماندن نان به نرخ روز می خورند و بوقلمون صفت می شوند تا جایی که افتخار و تاریخ خود را به غیر(یهود) تقدیم می کنند.با  این زهد فروشی ها و ریا در تاریخمان زیاد روبه رو می شویم.به جملاتی از کتاب سازگاری ایرانی نوشته مهندس بازرگان توجه کنید:

 .... ضمنا نباید فراموش کرد که روح ایرانی چندان خالص و الهی و استوار بر پایه های محکم تقوی و حق پرستی نبوده است. در اشعار فارسی اسم خدا را زیاد می بینیم و همین طور در همان ابیات اسم می و معشوق را ... در شدید ترین دوران های تقدس و تشیع و در دربارهای صفویه و قاجاریه به حد اکثر شرابخواری  و عیاشی بر می خوریم .رفتاری که صفویه به مردم و حتی به افراد خاندان خود می کردند بی سابقه بوده است ... و البته خود را مروج تشیع و مخلص آستان ولایت می دانستند. پیاده از اصفهان تا مشهد می رفتند و گنبد و بارگاه تعمیر می کردند مرحوم مجلسی را وسیله دادند که آن دریای عظیم مجموعه روایات و اخبار را جمع کند ... ولی در مجلسشان به نوشته ی مورخین و به شهادت گچ بری ها و نقاشی های موجود به جای گیلاس قدح شراب خورانده می شد و شبهای جشن یک بازار قیصریه را با چراغانی و شراب و شیرینی پر از زن های مطرب طناز اختصاصا برای شاه قرق می کردند . این دوگانگی روح ایرانی یا جمع بین دیانت و معصیت را شاید هیچ ......)

 یادمان باشد که  اگر از چیزى و کسی و یا.....عصبانى هستیم مراقب باشیم، میراث گرانبهاى چندین و چندساله پدرانمان را از روى عصبانیت به زمین نزنیم...» منظورم فقه و احکام تهی از تحجر  اسلامی است.

نظرات 3 + ارسال نظر
۰۰۰۰ شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 16:41

غریب زاده یه کم ارمتر

ایمان شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 16:44

بهتر به قول خودت دست از جفنگیات نوشتن برداری

مهدی حسن زاده سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 http://economics89.blogsky.com

کوروش یا اسلام نه
کوروش و اسلام
کوروش مسلمان بوده
دین نزد خدا اسلام است و بس
ایرانی همیشه به دنبال حق بوده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد