classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

قدرت درک خیلی خوبه

من اگه اسلام رو فرهنگ نمیدونستم که بیخودی تلاش نمیکردم کوروش رو با قرآن بیشتر معرفی کنم.متاسفم که بعضی ها دارای قدرت درک بسیار بسیار پایینی هستن٬متاسفم...

نظرات 10 + ارسال نظر
جان کلود ون دام شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:40

ای وای از دست شما واین قدرت درک بالاتون ماشاالله داره لبریز میشه...
اولا بهتون توصیه میکنم برید یه سری به کتابهای ئتاریخی معتبر جهانی بزنید
یه نمه درکتون بیشتر میشه
من واقعا کوروشو قبول دارم ولی کتاب زندگی نامه شو که خوندم خیلی با حرفهای شما تناقض داشت اگه میشه بدنبال مطلب اصلی باشید ویه مطلب واقعی وتاریخی که حداقل تحت نظارت یه سایت معتبر باشد رو بزارید می دونید چرا چون من میرم یه سایت درمورد بز زشتم می سازم می گم چه بز قشنگی که من دارم!!!
من هیچگاه نخواهم توانست فردی راکه زنی را در جایی تنها می یابد واو را ترک می کند وبعد از چند سال از ان زن بچه به دنیا می اورد ودر نهایت وبر اثر گردش روزگارهمان زن بلای جانش می شود را به عنوان نماد فرهنگ بشناسم

نظریه ها زیاده٬شما اگه فرهنگ کشورتون واستون ارزش داشت بهترین نطریه رو قبول میکردین.(متاسفم که کوروش کبیر رو با بز مقایسه میکنید)

جان کلود ون دام شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:48

آری قبول دارم زمانی که عرب جاهلیت دوران اسلام دختران خود را زنده به گور می کردند کوروش کبیر در ایران زن را در کنار فرمانروایان به حکم ملکه بر می گزید واین اوج فرهنگ یک تمدن بزرگ است .
نی دانم فیلم 300را دیده اید یا نه ولی من فرهنگ کوروش را حد واسطی بین فرهنگ موجود در ذهن من و شما و فرهگی که بر پرده سینمای غرب رفت می دانم
من حرف خود را به شما اثبات خواهم کرد ولی زمان می خواهم بهترین ومعتبر ترین ترجمه کتاب (کوروش کبیر) را برایتان پیدا کنم

من هم فیلم ۳۰۰ رو دیدم٬هم نظریه های مختلف تاریخی رو مطالعه کردم٬بیخودی که اظهار نظر نمی کنم...

single شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 http://lovelydream73.mihanblog.com/

اره فری جون خون خودتو کثف نکن واسه موجودات بی درک
من لینکیدمت عزیزم
ولی منو به اسم
for my life belink k bian tu injuri shan
هه هه هه
به قول بچه ها هنوز baby am

مرسی که به وب ما هم گاه گاهی سر میزنی بابا ملی پوش...

ارمان شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 21:16

اقای جان کلود

بانو کاساندان دختر فرناسپه از شاهدختان خاندان هخامنشی بود. وی از تبار هخامنشیان بود و از اصالت ایرانی برخوردار بود. او همسر و همراه و همفکر همیشگی بزرگ مردی به نام کوروش کبیر بود. کورش در طول زندگی خود فقط یک زن اختیار کرد و او کاساندان نام داشت که قبل از مرگ کوروش در گذشت و بعد از او کوروش به احترام همسرش تنهایی را بر گزید(به نقل از هرودوت تاریخ نویس یونانی)
ودر ادامه به این داستان توجه کن
در سال 546 قبل از میلاد جنگ لیدیا با ایران اغاز شد علت این جنگ تجاوز کروسوس شاه لیدیا به ایران بود که در این جنگ لیدیا سقوط کردو کروسوس تسلیم شد.
پس از اینکه کوروش در این جنگ به پیروزی رسید سپاهیان کوروش ملکه شوش پانته آ همسر آبراتادس را که زیباترین زن آسیا بشمار میرفت را برای کوروش اختصاص دادند
هنگامیکه کوروش از این جریان آگاه شد به آراسپ یکی از سردارانش دستور داد سرپرستی و مراقبت از این زن را به عهده بگیرد تا بعدها وی را به شوهرش تحویل دهند پس از شنیدن این دستور آراسپ از کوروش پرسید آیا تو این زنی را که سرپرستیش را به عهده من سپرده ای دیده ای؟

کوروش گفت :نه
آراسپ شروع کرد به توصیف زیبایی و کمالات پانته آ اما
کوروش جواب داد :با وجود همه توصیفاتی که از زیبایی این زن کردی من حتی میل دیدنش را هم ندارم عشق اختیاری نیست و انسان معمولا بدون اراده مغلوب عشق می شود به همین دلیل نمی خواهم این زیبا رو را ببینم زیرا می ترسم عنان عقل از کفم برود وعاشق این زن شوم و از پس دادن او به شوهرش خودداری کنم به تونیز توصیه می کنم زیاد چشمهایت را روی افراد زیبا ندوزی تا در اتش عشقشان نسوزی بالاخره آراسپ مراقبت از پانته آ را پذیرفت ولی نتوانست در برابر زیبایی این زن مقاومت کند و قصد خیانت به پانته آ را کرد و وی را تهدید کرد که اگر خود را در اختیارش نگذارد با زور او را واداربه تسلیم خواهد کرد پانته آ شخصی را نزد کوروش فرستاد تا آگاهش کند وقتی کوروش از این موضوع آگاه شد آراسپ را به یک ماموریت جنگی فرستاد وقتی آبراداتاس شوهر پانته آ از این موضوع آگاه شد به پیشگاه کوروش رفت و تا لحظه مرگش به او خدمت کرد.
ایا این رفتارها در خور ستایش در قرن ۲۱ نیست؟؟؟؟؟؟؟
غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند

بله٬کاملا درسته.همه ی اینا در کتاب تاریخ باستان ایران نوشته شده.تو این کتاب نظریه های ذیادی هست:کذنفون٬هرودت و ...

مایکل اسکافیلد یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:15

در مورد کوروش و سلسله هخامنشی سند آنچنان موثق داخلی موجود نیست که بخواهیم اظهارنظر قطعی کنیم و اکثر اسناد ترجمه و یا با چاشنی تعصب نوشته شده است.
ما باید کوروش را در زمان حیات خود و در مقایسه با دنیای کنونی بسنجیم نه اینکه او را به یک بز تشبیه کنیم.
درد کنونی جامعه ی امروز این است که کوروش ندارد.

احسنت مایکل اسکافیلد

دوست جانی یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 16:55

خانم حسینی این جان کلود ما رو اذ یت نکن طفلی تو این وبلاگ غریبه

جان کلود ون دام دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:19

شما ماجرای زن یک شبه دوران جوانی کوروش را قبول دارید؟
چرا باید کوروش درخواست ان زن ولگرد که در وسط جمع می رقصید تاجوانی خوش سیما را٫پیداکند واو رابه قبیله وحشی خود تحویل دهد وطبق سنت قبیله آن جوان در دالانی فراری دهند وبعد به صورت گروهی وفوق العاده وحشیانه اورا بکشند ودر این بین آن زن وعده هم بستر شدن را به آن جوان می داد وآن جوان راخام می کرد که برحسب فرار کوروش از ترس کشته شدن توسط پدر بزرگش ورسیدن به این مجلس رقص کوروش خوش سیما انتخاب میشود .........
بحث این است چرا کوروش باید دربستر آن زن ولگرد ازاو ماجرای کشته شدن فردایش را بشنود وشبانه فرار کند ...
مگر فرهنگ ما این است!...فرهنگ من یوسف است ...باید شما ازشدت تعصب بیجای خود بکاهید واز برهان خلف یک موضوع تمدن کوروش را اثبات کنید من به دنبال خدشه دار کردن این تمدن نیستم می خواهم اثبات این تناقض را به شما تارخ دانان !!!! بسپارم شاید روزی مانند من کاملا به تمدن کوروش اعتقاد پیدا کنید نه با اینترنت و بعضی سایتهای تعصبی!!
برهان خلف این است:ازمنفور بودن کوروش استفاده کنید بعد برحسب شواهد تاریخی به یک تناقض برسید وبعد اثبات کنید کوروش محبوب است
لطفا کمی نرم تر صحبت کنید آخه من شنیدم اقتصاددانان انسانهای متواضعی هستند....

من نظریه های تاریخ نویسان مشهوری رو که معتبرترین نظرهادارند مطالعه کردم و در هیچ یک از اونها اشاره ای به این موضوع نشده.لطفا اسم نویسنده ی این داستان رو بنویسید.شما به سوال من جواب بدین من از برهان خلف بزرگی کوروش رو واستون اثبات می کنم.(شما هم کلمات معدبانه تری به کار ببرید بد نیست٬من هرچقدر یکی رو قبول نداشته باشم٬به خودم این اجازه رو نمی دم که اونو با یک حیوان(بز)مقایسه کنم.)

میس دنریس دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 20:13

مستر جان!اگر حتی یک درصدم احتمال این وجود داشته باشه که حرف شما موثق باشه این خیلی طبیعیه که توی اون زمان مردها با زنها هم بستر شدن(غیر شرعی)
اگر قرار بر این باشه که ما بخوایم چیزهایی که الان ناپسندن و با اون موقع مقایسه کنیم و اگه خلاف عرف الان بودن اونو رد کنیم پس باید اسلامی که میگین فرهنگ ماست رو رد کنیم.چون خواستگاهش از جهان عربه
ولی اینطور نیست چون اسلام از عشق خدا به انسان برخاسته ودر ظاهر از سینه یک عرب!همونطور که تمدن مامدیون روح یک مرد بزرگه که در اون جامعه بوده.
من نمیدونم چطور میتونید با چیزایی بدیهی مخالفت کنین.واسه جلب توجه یا ...؟!!

SEPIDAR سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23

میس دنریس لطفادوباره یه نگاهی به نظرتون بندازید.دوستان درباره اشکالاتی که به کورش واردهست(درست یاغلطشوکاری ندارم)صحبت میکنن ولی همه اینو میدونیم که به دین مبین اسلام اشکالی وارد نیست که نازل شدنش درمیان قوم عرب جاهلی نشانه ای ازمعجزه بودنشه!

جان کلود ون دام سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:42

آیا اسلام از عرب است؟!!!!!
آیآ فرهگ اسلامی از عرب است؟!!!!!!
آیا جمله معروف حضرت محمد که میفرمود :من عربم ولی عرب ازمن نیست را فراموش کرده اید؟!!!!
چون متن مقدس ما عربی است فرهنگ صدر اسلام رابا عرب پیوند می زنید؟!!!
مگر زمانی که عرب دختران خود را زنده بگور میکرد محمدفاطمه راپاره تن خود نمی دانست؟!!!!!
مگر زمانی که محمد به شهری وارد شدکه به مسائل اخلاقی آلوده بودند نفرمود انسانیت خود رابه بهای ارزان نفروشید که خدا یکمعامله گر بهتر است؟!!!!
پس تف برهرچه عرب باد ...از ابتدا تاکنون .می دونید چرا تاکنون چون سال ۸۰تا۸۳ دختران ایرانی را درعوض گرفتن ۷میلیون تومان به خانه شیخ های حیره شکم ملعون منحوس عرب می بردند....
ای وای برغیرت ما مسلمانان ایرانی .
این جواب میس دنریس
وحالا شما :
راستش روبخواهید حقیقت تلخ است ...
وقتی یک کتاب به اسم کوروش کبیر در بازار هست (هارولد البرت لمپ به ترجمه دکتر رضا شفق)وبه قیمت ۵۰۰۰ تومان ناقابل به خورد مردم می دهند ایا مترجم اصل مطلب را بیان کرده اند ...
نه نه نه نه نه ......تا بی نهایت ..نه نه نه....
خواهش می کنم با دنده سنگین حرکت کنید جاده زندگی لغزنده است!!

من از شما خواهش میکنم به یه استاد تاریخ مراجعه کنید و ازشون بخواید که یه کتاب معتبر و یه نظریه ی قابل قبول به شما معرفی کنن٬منم همین کارو میکنم.در ضمن نظر ایشون رو هم بدون دخل و تصرف اینجا بنویسید٬و در ضمن اسم استاد رو.
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد