classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

فرشته من

دلم گرفته* واقعا مادرا بهترین پناهگاهن  

سلام دریا، سلام دریا، فشانده گیسو! گشوده سیما !

همیشه روشن، همیشه پویا، همیشه مادر، همیشه زیبا !

 

سلام مادر، که می تراود، نسیم هستی، زتار و پودت .

همیشه بخشش، همیشه جوشش، همیشه والا، همیشه دریا !

 

سلام دریا، سلام مادر، چه می سرائی؟ چه می نوازی ؟

بلور شعرت، همیشه تابان، زبان سازت، همیشه شیوا .

 

چه تازه داری؟ بخوان خدا را، دلم گرفته، دلم گرفته !

که از سرودم رمیده شادی، که در گلویم شکسته آوا !

 

چه پرسی ازمن: - « چرا خموشی؟ هجوم غم را نمی خروشی !

جدار شب را نمی خراشی، چرا بدی را شدی پذیرا ؟ »

 

- شکسته بازو گسسته نیرو، جدار شب را چگونه ریزم ؟

سپاه غم را چگونه رانم، به پای بسته، به دست تنها ؟

 

خروش گفتی ؟ چه چاره سازد، صدای یک تن، درین بیابان ؟

خراش گفتی ؟ که ره گشوده، به زور ناخن، ز سنگ خارا ؟

 

بخوان خدا را، دلم گرفته، دلم گرفته، دلم گرفته !

درین سیاهی، از آن افق ها، شبی زند سر، سپیده آیا ؟

***فریدون مشیری

 

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:06

زندگی یک پاداش است نه یک مکافات!
فرصتی کوتاه تا بدانی٬بفهمی٬ببینی وباشی ودر نهایت در خاطره ها بمانی
همیشه امیدوار به آینده ای روشن

یلدا شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:48

حرف‏های ما هنوز ناتمام...

تانگاه می‏کنی، وقت رفتن است

باز هم همان حکایت همیشگی!

پیش از آنکه باخبر شوی

لحظه عزیمت تو ناگزیر می‏شود آی ...

ای دریغ و حسرت همیشگی.

ناگهان چقدر زود دیر می‏شود.

مهرسا یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:29

گاهی فرشته ها روی زمین هستن ولی بال ندارن که ما زمینی ها بهشون میگیم مادر.
یادتون باشه هیچ وقت به مادر فرزندانتون جلوی چشم بچه ها بی احترامی نکنید
بچه ها میبینند.....یاد میگیرند........تکرار میکنند......و البته مقایسه میکنند!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد