classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

ای کاش...

  تقدیم به روح متعالی دکتر غریب

شعر زیبای حمید مصدق و پاسخ زیبای فروغ فرخزاد به او

 

حمید شروع کرد و گفت :

تو به من خندیدی

 و نمی دانستی

من به چه دلهره از باغچه همسایه

 سیب را دزدیدم

باغبان از پی من تند دوید

سیب را دست تو دید

غضب آلود به من کرد نگاه

سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک

و تو رفتی و هنوز،

سالهاست که در گوش من آرام ،

                                              آرام

خش خش گام تو تکرار کنان ،

می دهد آزارم

و من اندیشه کنان

غرق در این پندارم

که چرا ،

       -  خانه کوچک ما

                             سیب نداشت

و فروغ پاسخ می گوید :

من به تو خندیدم

چون که می دانستم

تو به چه دلهره از باغچه همسایه

 سیب را دزدیدی

پدرم از پی تو تند دوید

و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه

پدر پیر من است

من به تو خندیدم

تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم

بغض چشمان تو لیک

 لرزه انداخت به دستان من و

سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک

دل من گفت: برو

چون نمی خواست به خاطر بسپارد ،

 گریه تلخ تو را

و من رفتم و هنوز ،

 سالهاست که در ذهن من آرام ،

                                            آرام

حیرت و بغض تو تکرار کنان ،

می دهد آزارم

و من اندیشه کنان

 غرق در این پندارم

که چه می شد اگر ،

   -  باغچه خانه ما

                       سیب نداشت

نظرات 6 + ارسال نظر
مصیب جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:39

زیبا بود و جالب

عادل رشیدی جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:58

سلام به اقتصادیون
بنده رشته علوم سیاسی هستم و با بسیاری از بچه های اقتصاد رفیقم و واقعا میدونم که کلاس خیلی بانشاط و پویایی دارید و این از وبلا گ زیباتون هم عیان است.خواستار تعامل اقتصادیون و سیاسیون هستیم چرا که این دو رشته مکمل همدیگرند.
با تشکر از رفقای عزیز اقایان رعنایی؛پناهی؛مصیب حسینی؛احسان خضری؛خسرو بهادری؛مهدی دارابی و دوست فهیمم محمد غریب زاده و................
به امید دیدار

*** دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:30

ازاحساس بقه خبرندارم ولی من یه کم ناراحت شدم!!!
درکل مناظره ی زیبایی بود.

... یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:40

عالی بود

fateme farhadi دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 http://qce89.mihanblog.com

سلام خیلی قشنگ بود موفق باشین دوستان وقت کردین به وبلاگ ماهم سر بزنید خوشحال میشیم

محبوبه(شیلات) پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:22

عالی بود آقا مجتبی البته اگه درست گفته باشم ...چون یه مدتی بود بخاطر ۲ علیرضا داشتن شما هنگ کرده بودم ... میشه خواهش کنم از سهراب و سیمین بهبهانی چند تا از اون شعرای قشنگشونو دست چین کنید و بذارید .....ممنون میشم

سلام خانم شیلات نه خانم محبوبه ببخشید خانم محبوبه شیلات
خوشم اومد واقعا شعر سیمین و سهراب دلربا هستند
حتما چند تا میذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد