classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

شاید این همان دریایی باشد که در قرآن به آن اشاره شده...

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی رو میشه در سجیه دید، این شمالیترین شهر دانمارکیهاست ..... جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی میشوند،بنابرین این راستا بوجود میاد. 

 

 

 

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است

 

سورة مبارکه  الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20)  فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجان ُ (22)

19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟

22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

 

 

سوره مبارکه فرقان آیه 53:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

سوره مبارکه فاطر آیه 12:

وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.

 

سوره مبارکه نمل آیه 61:

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْ؍ َرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾

[آیا شریکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏دانند.

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضای رعنای اصل دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:47

واعظیم اما نه بهر خویشتن /از برای دیگران بر منبریم/آگه از عیب هود نه ایم/پرده های عیب مردم می دریم/خرد استاد ،تو شاگرد،جهان مکتب/چه رسیدت که چنین کودنی و نادان؟/کام ها تلخ شد از تلخی این حلوا/عهدها سست شد از سستی این پیمان/بکش این نفس حقیقت کش را/این نه جرمی است که خواهند ز تو تاوان

شعر قشنگی بود.

غریب زاده سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 13:54

سلام خانم حسینی من نفهمیدم با این مطلب می خواید خدا ر و ثابت کنید یا پیامبر خدا رو ؟هدفتون چی بود؟
فقط برام سوال پیش اومده خدایی نکرده قصد توبیخ ندارم

سلام آقای غریب زاده.اول اینکه معذرت میخوام اگه دیر جواب دادم٬این نظر مربوط به مطلب من بوده٬نمیدونم کی تاییدش کرده!!!!!...مهم نیست.
و اما در رابطه با سوال شما:من این مطلب رو از قرآن ذکر کردم٬قرآن کلام خداست و به واسطه ی پیامبر گرامی اسلام برای هدایت مردم فرستاده شده٬از اونجا که من به حقانیت قرآن اعتقاد دارم وقتی این مطلب رو برای اثبات خدا بیان میکنم ناخودآگاه پیامبر اکرم نیز اثبات میشه و بالعکس.پدیده های زیادی وجود داره که وجود خدا رو اثبات میکنه٬این مورد خیلی کوچیکیه در برابر اونا...

غریب زاده چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:14

سلام خانم حسینی
این همه ارادات و عشق شما به آستان رب و پیامبرش ستودنیه و پاسخ شما این رو به خوبی نشون میده. ضمنا از پاسختون تشکر میکنم.

سلام آقای غریب زاده
ممنونم٬خواهش میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد