classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

مادر

مادر تجلی خاص «رحمتی وسعت کل شی »خداوند  و یا به تعبیری نمود اسم رحیم(مهربان) او  و یکان موجودی است که با این اسم در ذات خود متعالی شده.

در این بحبوحه که همگان به عظمت مردان و به مردانگی سوگند یاد می کنند و حتی به خداوند هم صفت مردانه نسبت داده می شود من وقتی عظمت مهربانی (رحیم بودن) مادر رو  و آغوش نوازشگرش ،اشکهایش در هنگام فراق فرزندش و دردها و سوزهایش به هنگام خراش برداشتن محبوبش(فرزندش) می بینم با تمام وجودم دوست داشتم به عنوان مادر زاده می شدم . 

مادر تنها وجود و موجود اصیل باقی مانده در سرای نااصیل و مصنوع ماست.


گویند مرا چو زاد مادر پـسـتـان به دهان گرفتن آموخت

شب ها بر ِ گاهواری من بیدار نشست و خفتن آموخت

دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه ی راه رفتن آموخت

یک حرف و دو حرف بر زبانم الـفـاظ نهاد و گفتن آموخت

لبخند نهاد بر لـب مـن بـر غـنچه ی گل شکفتن آموخت

پس هستی من ز هستی اوست تا هستم وهست دارمش دوست

نظرات 2 + ارسال نظر
فریبا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:00

اولاش همش یاد مامانم افتادم،ولی شعر آخری رو همیشه بابام برامون میخونه.جونم فدای هردوشون

فاطمه پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:48

خیلی خوب نوشته بودی دکتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد