classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

گذاری بر سخنان سید محمد خاتمی

بسیاری ارزشهای جهانی شده و نیز هنجارهایی که در حال گسترش در جهان هستند، با ارزشهای اسلامی که براساس آموزه های دینی مبتنی بر فطرت انسانی هستند ناسازگار نیستند. اصول و مبانی عدالت طلبی، آزادی گرایی، حقوق بشر، دموکراسی و مدارا که بر پایه شواهد تجربی و عینی روز به روز در حال افزایش در سطح جهان اند، در جوهر تفکر و فرهنگ اسلامی نیز ریشه دار هستند. بنا بر این علی الاصول روند جهانی شدن و ارزشهای ناشی از آن نمی تواند تهدید کننده مبانی تفکر اسلامی باشند. اگرچه در این فرایند هر فرهنگ و تمدنی که آورده بیشتر و پیام جذاب تر و ذاتاً جهانی تری داشته باشد و از ابزارهای بیشتری برای حضور در عرصه جهانی برخوردار باشد، خود به خود نقش مؤثرتری خواهد داشت.
-همانگونه که در نظریه های نوین جهانی شدن مطرح است، هرگونه جهانی شدن ملازم و همراه نوعی محلی شدن نیز هست و ارزشهای جهانی تا به لباس فرهنگهای محلی در نیایند، نمی توانند اشاعه یابند. از این رو است که ما امروز شاهد پدیده جهانی شدن امر محلی (Globalizationa of Local)  و محلی شدن امر جهانی (Localization of Global) هستیم. بر این اساس فرهنگ های مختلف در جهان  اسلام که بنیاد آن بر اسلام است، عملاً ارزشهای جهانی را به لباس خود در آورده و آنها را با خود سازگار خواهند کرد.  

تفاوتی جدی میان غربی شدن و جهانی شدن وجود دارد. هرچند برخی از دستاوردهای مثبت و سازنده فرهنگ غرب در شکل گیری جهانی شدن تأثیر داشته است، اما همانطور که اکثر نظریه پردازان جهانی شدن معتقدند، این به معنی آن نیست که جوهر جهانی شدن و غربی شدن یکی است و جهانی شدن هم معنی و یا ملازم غربی شدن باشد.

اسیر چینی

می‌گویند: زمانی بین روسیه و چین جنگ درگرفت. روس‌ها روز اول سه میلیون اسیر گرفتند. روز دوم ۱۰ میلیون و پس از یک هفته ۵۰ میلیون اسیر گرفتند. پس از آن تلگرافی از «مائوتسه تونگ» به مسکو رسید که نوشته بود: «بالاخره تسلیم می‌شوید یا نه؟» اگر چند دقیقه فکر کنید به عمق گفته‌ی «مائو» پی می‌برید.
شوخی که نیست ظرف یک هفته پنجاه میلیون نان خور به شما اضافه شود. تازه خودتان هم آنان را به زور آورده باشید خانه. عجب داستانی است.

 

گل خشکیده

بر نگه سرد من به گرمی خورشید

می نگرد هر زمان دو چشم سیاهت

تشنه ی این چشمه ام، چه سود، خدا را

شبنم جان مرا نه تاب نگاهت

 

جز گل خشکیده ای و برق نگاهی

از تو در این گوشه یادگار ندارم

زان شب غمگین که از کنار تو رفتم

یک نفس از دست غم قرار ندارم

 

ای گل زیبا، بهای هستی من بود

گر گل خشکیده ای ز کوی تو بردم

گوشه ی تنها، چه اشک ها که فشاندم

وان گل خشکیده را به سینه فشردم

 

آن گل خشکیده، شرح حال دلم بود

از دل پر درد خویش با تو چه گویم؟

جز به تو، از سوز عشق با که بنالم

جز ز تو، درمان درد، از که بجویم؟

 

من، دگر آن نیستم، به خویش مخوانم

من گل خشکیده ام، به هیچ نیرزم

عشق فریبم دهد که مهر ببندم

مرگ نهیبم زند که عشق نورزم

 

پای امید دلم اگر چه شکسته است

دست تمنای جان همیشه دراز است

تا نفسی می کشم ز سینه ی پر درد

چشم خدا بین من به روی تو باز است

دستگیری دو جوان و پرونده مزاحم تلفنی

فارس: دو جوان به اتهام فراری دادن متهم اصلی پرونده قتل یک مرد ۳۵ ساله مزاحم تلفنی دستگیر شدند.

ساعت ۱۹ شامگاه ۱۹ شهریور ماه سال جاری مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک از وقوع یک فقره فوت مشکوک یک مرد جوان در بیمارستان با خبر شدند.
مأموران با حضور در صحنه دریافتند مرد جوان ۳۵ ساله‌ای به نام محسن بر اثر اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شده و سپس فوت کرد است.

شاملو بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران در خصوص این پرونده گفت: با بررسی بیشتر مشخص شد مقتول و قاتل با یکدیگر در ساعت ۱۳ ظهر درگیر شده و در آن زمان مقتول مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است و سپس در بیمارستان فوت کرده است.

وی ادامه داد: با بررسی بیشتر مشخص شد قاتل جوان ۲۸ ساله‌ای به نام جعفر است که با همدستی خواهر خود اقدام به قتل محسن کرده و سپس از صحنه متواری شده‌است.

وی افزود: خواهر قاتل که به عنوان معاون در قتل متهم بود دستگیر شد و به ارتکاب قتل توسط برادرش اعتراف کرد و مدعی شد مقتول مزاحم تلفنی وی بوده است.

زن جوان دستگیر شده مدعی شد مقتول از مدتها پیش برای وی مزاحمت ایجاد کرده بود تا اینکه سرانجام دیروز در یک قرار صوری، برادرم وی را به قتل رساند و از صحنه متواری شد.

بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: روز گذشته با تحقیقات تکمیلی دوجوان متهم به فراری دادن جعفر دستگیر شدند که یکی از آنها داماد این خانواده و دیگری همسایه آنها بوده است.

وی افزود:‌این دو نفر از روز حادثه تا دو روز قبل مقدمات فرار جعفر را آماده کرده و باعث شدند تا این فرد متواری شود.

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص زوایای پنهان این پرونده و همچنین دستگیری جعفر آغاز شده است
 

 

اینو نوشتم تا عبرت بشه نه مزاحم کسی بشین نه به مزاحم تلفنی محل بذارید....

مزاحم تلفنی

 

هر روز

 

شیطان لعنتی

 

خط های ذهن مرا

 

اشغال می کند

 

هی با شماره های غلط ، زنگ می زند،

آن وقت

 

من اشتباه می کنم و او

 

با اشتباه های دلم

 

لذت می برد

 

دیروز یک فرشته به من می گفت:

 

تو گوشی دل خود را

 

بد گذاشتی

 

آن وقت ها که خدا به تو می زد زنگ

 

آخر چرا جواب ندادی

 

چرا بر نداشتی؟!

 

یادش به خیر

 

آن روزها

 

مکالمه با خورشید

 

دفترچه های ذهن کوچک من را

 

سرشار خاطره می کرد

 

امروز پاره است

 

آن سیم ها

 

که دلم را

 

تا آسمان مخابره می کرد

 

با من تماس بگیر ، خدایا ...

با من  تماس بگیر قبل از انکه ...

فرشته من

دلم گرفته* واقعا مادرا بهترین پناهگاهن  

سلام دریا، سلام دریا، فشانده گیسو! گشوده سیما !

همیشه روشن، همیشه پویا، همیشه مادر، همیشه زیبا !

 

سلام مادر، که می تراود، نسیم هستی، زتار و پودت .

همیشه بخشش، همیشه جوشش، همیشه والا، همیشه دریا !

 

سلام دریا، سلام مادر، چه می سرائی؟ چه می نوازی ؟

بلور شعرت، همیشه تابان، زبان سازت، همیشه شیوا .

 

چه تازه داری؟ بخوان خدا را، دلم گرفته، دلم گرفته !

که از سرودم رمیده شادی، که در گلویم شکسته آوا !

 

چه پرسی ازمن: - « چرا خموشی؟ هجوم غم را نمی خروشی !

جدار شب را نمی خراشی، چرا بدی را شدی پذیرا ؟ »

 

- شکسته بازو گسسته نیرو، جدار شب را چگونه ریزم ؟

سپاه غم را چگونه رانم، به پای بسته، به دست تنها ؟

 

خروش گفتی ؟ چه چاره سازد، صدای یک تن، درین بیابان ؟

خراش گفتی ؟ که ره گشوده، به زور ناخن، ز سنگ خارا ؟

 

بخوان خدا را، دلم گرفته، دلم گرفته، دلم گرفته !

درین سیاهی، از آن افق ها، شبی زند سر، سپیده آیا ؟

***فریدون مشیری

 

سلام به همه ی بچه های اقتصاد... 

امیدوارم تعطیلات به همتون خوش گذشته باشه... 

میبینمتون...

آبی

آسمان گفت ز قرمز خالیم

عشق می ورزم که استقلالیم

 .........................................................................

این مایه ی افتخار و خوش اقبالیست 

عرش از تب و تاب رنک قرمز خالیست 

آبیست تمام آسمان ای گل من 

شاید که خدای ما هم استقلالیست

سلام  

آدام اسمیت ٬ آلفرد مارشال ٬ رابینس ٬ من ودیگر دانشمندان علم اقتصاد سال خوب و خوش و سرشار از موفقیت  را برای شما و خانواده محترمتان آرزومندیم... 

انشاالله خوشی ها عین آوار بریزه روی سرتون...