classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

م.باران

سلام امیدوارم از این شعر لذت ببرید  {مخصوصا شیلاتی ها}  

و پیشنهاد میکنم شعرهای سیمین رو حتما بخونید

ای رفته ز دل ، رفته ز بر ، رفته ز خاطر

بر من منگر تاب نگاه تو ندارم

بر من منگر زانکه به جز تلخی اندوه

در خاطر از آن چشم سیاه تو ندارم

ای رفته ز دل ، راست بگو !‌ بهر چه امشب

با خاطره ها آمدهای باز به سویم؟

گر آمده ای از پی آن دلبر دلخواه

من او نیم او مرده و من سایه ی اویم

من او نیم آخر دل من سرد و سیاه است

او در دل سودازده از عشق شرر داشت

او در همه جا با همه کس در همه احوال

سودای تو را ای بت بی مهر !‌ به سر داشت

من او نیم این دیده ی من گنگ و خموش است

در دیده ی او آن همه گفتار ، نهان بود

وان عشق غم آلوده در آن نرگس شبرنگ

مرموزتر از تیرگی ی شامگهان بود

من او نیم آری ، لب من این لب بی رنگ

دیری ست که با خنده یی از عشق تو نشکفت

اما به لب او همه دم خنده ی جان بخش

مهتاب صفت بر گل شبنم زده می خفت

بر من منگر ، تاب نگاه تو ندارم

آن کس که تو می خواهیش از من به خدا مرد

او در تن من بود و ، ندانم که به ناگاه

چون دید و چها کرد و کجا رفت و چرا مرد

من گور ویم ، گور ویم ، بر تن گرمش

افسردگی و سردی ی کافور نهادم

او مرده و در سینه ی من ،‌ این دل بی مهر

سنگی ست که من بر سر آن گور نهادم ... 

سیمین بهبهانی

خطای دید !!???

در نگاه اول یک پیرمرد (با دو چشم!!) را سوار بر اسب می‌بینید، درسته!؟ پس بیشتر دقت کنید.


می‌توانید تعداد پاهای این فیل را بشمارید!؟



به نظر شما چطور همچین چیزی ممکن است!؟ یکی بالا بیاید و دیگری پایین!؟


خودتان را بکشید هم عمرن بتوانید همچین پلکانی بسازید!!


برای لحظاتی با دقت به نقطه سیاه وسط این عکس نگاه کنید (یعنی کاملا زل بزنید!) پس از مدتی خواهید دید که منطقه خاکستری دور آن نقطه، حذف می‌شود. جالب بود نه!؟


این دو خط هم طبیعتا باید موازی باشند ولی چشم ما چیز دیگری می‌گوید.


به نظر شما کدامیک از این سربازهای وظیفه!! قدبلندتر هستند!؟


در نگاه اول صورت یک سامورایی را می‌بینید!؟ بیشتر دقت کنید تا بدن آن اسکیمو را هم ببینید.


چطور همچین چیزی ممکن است!؟


دو دایره میانی را در تصویر زیر به دقت ببینید، کدام بزرگتر است!؟ (اشتباه کردید! برابرند)
__________________
A

یک معمای ریاضی خیلی باحال!!!!???




امروز میخواهیم با هم کمی ریاضی کار کنیم

هدف از کلاس امروز حل برخی معادله های بسیار ساده است که شما در مدرسه آموخته اید.
البته اگر هنوز به خاطر داشته باشید... 
در اینجا من به شما 3 رقم و یک نتیجه خواهم داد، شما باید با قرار دادن علامت های صحیح معادله را کامل کنید. 
برای درک بهتر ابتدا یک مثال را با هم حل میکنیم، باقی معادله ها به عهده ی شماست: 
2 2 2 = 6
این رابطه اینجوری درست میشه:
2 + 2 + 2 = 6 
ساده بود نه؟ حالا بقیه ی معادله ها را حل کنید.

1 1 1 = 6
2 2 2 = 6
3 3 3 = 6
4 4 4 = 6
5 5 5 = 6
6 6 6 = 6
7 7 7 = 6
8 8 8 = 6
9 9 9 = 6


.
.
.

خب؟ تونستید حل کنید؟
چی؟ فقط دومی رو؟! اون که مثال خودم بود...
و ششمی رو؟ وای خدای من! خیلی سخت بود نه؟!
6 + 6 - 6 = 6 
نابغه!!! 
بقیه چه طور؟ 
کمک می خوای؟ 
اوه! معلومه که نه! پاک فراموش کرده بودم شما یک نابغه هستی... 
حدس می زنم که از عهده ی سومی هم بر اومدی 
3 × 3 - 3 = 6 
شاید از عهده ی پنجمی 
5 / 5 + 5 = 6 
و با یه کم شانس هفتمی... 
-7 / 7 + 7 = 6
هنوز به نظرت غلطه؟ ببین: - (7/7) = -1 و در نتیجه 7 - 1 = 6 
حالا میریم سراغ اونها که یه کم مشکل تر به نظر میان... 
چهارمی 
√4 + √4 + √4 = 6 
نهمی 
√9 × √9 - √9= 6 
هشتمی رو چی میگی ؟؟؟؟
3√8 + 3√8 + 3√8 = 6 
اووووووووه! اینم برای خودش ایده ای بودها.... 
.
.
.
.
.
.
.
بسیار خب، کلاس امروز هم تموم شد... 
اوه بله، حق با شماست... هنوز تموم تموم نشده، معادله ی اولی باقی مونده... 
(1 + 1 + 1)! = 6 
خب راستش استعداد ریاضی تون کمی پایینه! 
فاکتوریل: فاکتوریل یک عدد حاصل ضرب تمام اعداد طبیعی کوچکتر و مساوی آن عدد تا 1 است.
فاکتوریل را با علامت تعجب نمایش می دهند!


باحال بود ، نه؟؟؟؟


ادامه مطلب ...

من اووووووووووووووومدم...

سلام به همه ی بچه های گل و دوست داشتنیه اقتصاد٬مخلص همتونم.چندوقتی میشه که پست نذاشتم٬راستشو بخواین اصلا حوصله نداشتم.میدونید چی شد که یهو پیدام شد؟آخه سر و کله ی یه کسایی پیدا شده که حسابی دارن پاشونو از گلیمشون درازتر میکنن.ما هم شوخی بلدیم٬و هم جنبه ی شوخی رو داریم٬ولی فکر نمیکنم این الفاظ(خر قبرس و ...) برا شوخی مناسب باشه٬اینا مال کساییه که سر کوچه لنگ میندازن محبوبه و مرضیه خانم(شیلات).درسته فضا مجازیه٬ولی ادب که مجازی و غیر مجازی نداره

فریبا جون...دلمون برات تنگه

برای فریبای مهربون 

(زودی برگرد) 

مینا 

 

 

به او گفتم

 

 

 

به او گفتم:

اگر روزی از این ایّام بی فرجام

من مُردم

تو بعد از من چه خواهی کرد ؟

چه کس را جای من

بر سینه ی پر مهر و غمگینت

به آرامی بخوابانی و در گوشش

ز شیرینی آینده غزل خوانی ؟

اگر مُردم

تو بعد از من

چگونه پیکر سرد مرا بر خاک بسپاری ؟

چگونه بی وجود من

به زیر آسمان آبی ِ دنیا

به روی خاک این دنیا

قدم با شور بگذاری ؟

دلش لرزان ز عمق خستة جانش

به همراه هراسی در دو چشمانش

به چشمانم نگاهی کرد و با غم گفت:

اگر روزی از این ایّام بی فرجام

تنت سرد و دو چشم مهربانت بسته گردد

ز بغض رفتن دستان پر مهرت

نمی میرم ولی

همچون پرستویی که جفت خویش گم کرده

به زیر آسمان آبی دنیا

به روی خاک ِ پست و تیره ی دنیا

دو بالم را که می بندم

مثال عاشق و دیوانه و مجنون

به روی خاک می غلتم

و با اشک دو چشمانم

به روی ذره های خاک

می سازم نمادی از دو چشمانت

که همچون مردم براق چشمانت

میان ظلمت شبهای تنهایی

برایم "هستی" ام گردد

همان آرام جان من

همان دیوانه ام گردد . . .

به چشمانش نگه کردم

و قدر لحظه ای آن شب

برایش گریه هم کردم

و اکنون قدر یک لحظه

از آن قادر ، از آن رحمان

به قدرِ آسمان ، از او

چه عمری را طلب کردم!

که حتی قدر یک لحظه

کنارش بیشتر باشم

و قدر لحظه هایم را

فزون تر ، بهتر و دیوانه تر دانم

قشقایی ایلم

به نام خدا ‎خاندان محترم بهمن بیگی ‎امروز قلب ایرانیان و دل ماتم زده عشایر از کوچ بزرگ مرد فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی به درد آمده است‫.‬ حضور سبزش بارور کننده درخت دانش وآگاهی بود و خردش روشنی بخش مسیر زندگی سرافراز، اما پرفراز و نشیب ایل در ایران بود. ‎امروز غم هجران پدری مهربان، نه تنها دل عشایر غیور، که دل ایرانیان را پر کرده است و تنها یاد وخاطره لحظه‌های پرنشاط حضورش و نیز امید به ادامه راهش تسلی بخش دلهای اندوهگین است. ‎اینجانب با شما عشایر سربلند در این اندوه سنگین همدل و هم داستانم و این مصیبت را به بستگان، فرزندان و یکایک عشایر ایران و همه اصحاب فرهنگ ودانش تسلیت می گویم واز درگاه حق تعالی برای آن فقید فرزانه رحمت و مغفرت الهی آرزومندم." ‎ سید محمد خاتمی

روحش شاد

میخواستم بگم خانواده بزرگ استقلال یکی از اسطوره های خودشو از دست داد 

 

دیدم... 

 

ناصر خان فقط استقلالی نبود . اسطوره ای بود که همه دوستش داشتن 

 

زن و مرد 

 

فوتبالی و غیر فوتبالی 

 

برای شادی روحش فاتحه و حتما با صلوات

فرشته من

                                            
                                          تاج از فرق فلک برداشتن

        جاودان آن تاج بر سرداشتن :

در بهشت آرزو ره یافتن،

هر نفس شهدی به ساغر داشتن،

روز در انواع نعمت ها و ناز،

شب بتی چون ماه در بر داشتن ،

صبح از بام جهان چون آفتاب ،

روی گیتی را منور داشتن ،

شامگه چون ماه رویا آفرین،

ناز بر افلاک اختر داشتن،

چون صبا در مزرع سبز فلک،

بال در بال کبوتر داشتن،

حشمت و جاه سلیمانی یافتن،

شوکت و فر سکندر داشتن ،

تا ابد در اوج قدرت زیستن،

ملک هستی را مسخر داشتن،

برتو ارزانی که ما را خوش تر است :

لذت یک لحظه "مادر" داشتن !(فریدون مشیری 

)

روز مادر مبارک  

امیدوارم همیشه قدر مادرهایمان این فرشتگان روی زمین را بدانیم 

خداییش همین امروز بریید و دست مادراتون رو ببوسید