classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

توهم دائمی توطئه

وقتی دشمن داشتن شد برایمان یک دلمشغولی دائمی باید برای این دشمن زیاد بزرگ شده ایادی و جاسوس هایی هم فرض کنیم دشمن که بدون جاسوس نمی شود.....حالا مقوله شک پیدا می شود فرق نمی کند شک به هر کسی که احتمال بدهیم یار دشمن ماست و نه طرفدار ما! 

 به طور کلی اعتماد نداریم خیلی دیر و کم اعتماد می کنیم شک و سوءظن داریم و در این رابطه اولین کسانی که انگشت اتهاممان را به سویشان دراز می کنیم معمولا همان قهرمان های خود ساخته خودمان هستند. 

فرض کنیم با حکومت خوب نیستیداعتراضاتی دارید!!!می گویید آزادی نیست!بسیار خوب چون که آزادی نیست شما آدم متوسط و معمولی که جرات گفتن را نخواهید کرد گفتن جسارت می خواهد جرات می خواهد و از همه مهمتر بی نظری و دلسوزی می خواهد.اولین کسی که شروع کرد به گفتن شما به خاطر اینکه در مقابل او کمبودی را احساس نکنیدنا چارید به انواع تهمت ها مزین اش بکنید:سوپاپ اطمینانه!از خودشونه!پشتش به جای گرم هستش و یا بدتر از همه صد البته راحتر از همه خارجیه!اصلا جاسوسه و معمولا این شک و اتهامات تا قربانی شدن این قهرمان ادامه دارد. 

یعنی تا آن وقت قهرمانیش به رسمیت شناخته نمی شود.نمونه زیادی را می توان مثال زد مانند: 

هاشمی رفسنجانی محمد خاتمی میر حسین موسوی مهدی کروبی مهاجرانی دکتر سروش  

آیت الله منتظری آیت الله سیستانی آیت الله صانعی و حتی آیت الله کاشانی و همچنین دکتر فاطمی دکتر مصدق و دکتر بازرگان و....... 

امکان ندارد در این کشور یک نفر پیدا شود که جراتش جسارتش تهورش نبوغ و درایتش وقتی از متوسط جامعه بالاتر باشد مورد حسادت و سوءظن قرار نگیرد.  

برگرفته از کتاب چرا درمانده ایم؟از آقای حسن نراقی با اندکی تصرف

نظرات 10 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 20:33

آقای مصیب
شما بحثی رو باب کردید که فکر می کنم دوستان نسبت به آن یعنی مسائل کلان نظری و نقدی و دغدغه ای ندارند!!!!!!!!!!!
شاید مثل دیگران ابیاتی یا نوشته هایی تاریخی عاشقانه شاعرانه و......... می گذاشتید بیشتر مورد درک و توجه دوستان قرار می گرفت.
این دوستان دانشجو رسالت خود را فراموش و مانند کبک سر خود را زیر برف فرو برده اند.
به امید جریان آزاد اطلاعات

amuari nolasco یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 21:59

چقدر بده که وابسته به یه مشت عقاید باشی که نتونی آزاد قکر کنی.
زنده باد آزاد اندیشی.
بدتر از اون اینکه بعضی ها سریع جوگیر میشن و واسه ی دانشجوها رسالت تعیین می کنند.

asma یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:20

مرسی آقای حسینی از متن انتخابیتون:*


تویه کتاب گالیله برتولت برشت یه جمله خیلی جالبی هست که من باهاش موافقم .
جایی که آندرا میگه بدبخت کشوری که قهرمان ندارد .و گالیله بعد از مدتی سکوت جواب میده بدبخت کشوری که نیاز به قهرمان دارد.

خیلی از آدمهایی که عکس شون رو در متن زدید(و البته خیلی های دیگه که نزدید!) رو من هم قبول دارم . ستایش میکنم تلاشی رو که برای بهبود کشور داشتن و دارند . مقاومت هاشون ُ حرف هاشون .
آدم هایی که قبول دارند کامل نیستند ُ جای نقد دارند و اصلا به همین خاطر هم هست که دوست دارم باشند در صحنه ... اما هیچ وقت دنبال قهرمان نگشتم برای این کشور .
شخصا هیچ وقت نتونستم قهرمان ها رو در دنیای حقیقی باور کنم! شاید چون هیچ وقت نتونستم باور کنم هستند قهرمان ها و ابر قهرمان هایی که بار دیگران رو به دوش بکشند. گرچه که اصولا نیازی نباید باشه به این گونه افراد!

کل حرفم بیشتر در مورد واژه قهرمان بود بس.

بازم تشکر از اینکه اینگونه متن ها رو انتخاب میکنید:*

سلام یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:22

اقای amauri nolasco
اگر ازاد اندیشی به این است که عقیده و ایمانی نداشته باشیم پس همگان عقیده اسلامی رو کنار گذاشته و ازاد بیاندیشند مثلا خدای نداشته باشند
دوست من هر اندیشه ای لیدری دارد حمایت از لیدر حمایت از اندیشه هاست و نوعی حرکت منسجم و با برنامه ای را به دنبال خواهد داشت. ما از این متاسفیم که امثال شما در جهل مرکب به سر می برید.
شما نمی توانید ازاد بیاندیشی چرا که درست اندیشیدن را نیاموختی شما رسالت ندارید چرا که همان طور گفته شد اندیشه ای ندارید.

علیرضا۷۰ یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:31

به این میگن آزاد اندیشی.
ایول مصیب من که حال کردم شاید که نه حتما ما خواستار تحولاتیم و به ان می رسیم وآقای nolasco ما از اندیشه ای حمایت می کنیم که خواستار اصلاحات است.

amauri nolasco یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:38

شما از برنامه چی حالیتون؟
آقای 70 جامعه کنونی ما اصلاحاتش در آن است که از وجود امثال شما پاک شود

asma دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:03

چه جالب! اصولا تو ایران تعریف های زیادی از اصلاحات میشه و...و سپاس می گوییم خداوند را ُکه یکی از بهترین تعاریف در اینجا گذاشته شد!!!!

و فقط یه نکته رو متوجه نشدم جنابamuari nolasco شما چه جوری شعار آزاد اندیشی میدی بعد میای این جمله؛جامعه کنونی ما اصلاحاتش در آن است که از وجود امثال شما پاک شود ؛ رو میگید؟؟

سلام و درود بر شما
از حمایت شما بسیار قدر دان و متشکرم و امیدوارم به کمک شما و بسیاری از دوستان اصلاحات رو دوباره زنده کنیم و بر آرمانهای اصلاحات پا فشاری و تاکید نماییم به امید صبح آزادی

فریبا دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:03

وای بر کشوری که حرفهای مخالف خودش رو از کسانی میدونه که دست پرورده ی دشمنان ساختگی هستند.آزاد اندیشی یعنی اینکه من٬تو و همه و همه بتونیم نظراتمون رو بدون اینکه باکی داشته اشیم برای همه بیان کنیم و هیچکس به خودش این اجازه رو نده که ما رو دشمن و جاسوس بدونه.آزاد اندیشی یعنی اینکه کشور به یه جایی برسه که وقتی یه نفر حرف دلش رو بزنه و بر طبق میل خودش عمل کنه قهرمان نخونیمش٬یعنی قهرمان شدن نیاز به کار خیلی بزرگتری داشته باشه...
آزاد اندیشی یعنی اینکه وقتی میام تو وب و میبینم که همچین مطلبی گذاشته شده٬شوکه نشم.

درود بر شما خانوم حسینی
آزادی معبود من است به خاطر آزادی هرخطری بی خطر هر جهادی آسودگی هر زندانی رهایی و هر مرگی حیات است.

فریبا دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:26

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مشغول تنظیم کیفرخواست حقوقی خاتمی، کروبی و موسوی است که تا 16 آذر آماده می‌شود و نقطه آغازی برای اقدام جدی قوه قضائیه در برخورد با سران فتنه است.
نظرتون چیه؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با عرض سلام خدمت خانوم حسینی
چی باید بگم جز افسوس افسوس افسوس
و کسی پیدا نمی شود بگوید آقایان شما را چه به قضاوت..........

مریم چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:09

سلام
ستایش میکنم جمله ی ژان ژاک روسو را که گفت من با اندیشه ی تو عقیده و نظر تو مخالفم اما حاضرم جانم را بدهم تا تو اندیشه ات را بیان کنی
این جمله را دکتر علی شریعتی وبعد از ان سید محمد خاتمی نیز تکرار کردند
به قول سید محمد خاتمی زنده باد مخالف من.

سلام خیلی ممنون مریم خانوم که لطف کردین و نظر دادین.
درسته زنده باد مخالف میدونم شاید بانظر من مخالف باشید اما توضیح دارم واسه نوشته ام که در اینجا بر خلاف فشارها و دیدهای متفاوت نیز نمی توانم بر زبان بیاورم..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد