classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

یران در رده 145 در کنار تانزانیا، لیبی و سوریه

گروه انتشاراتی و اطلاعاتی اینترنشنال لیوینگ تازه‌ترین گزارش خود درباره شاخص کیفیت زندگی در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرد.

در گزارش منتشر شده از سوی این گروه اطلاعاتی کشور آمریکا از نظر شاخص کیفیت زندگی در میان 192 کشور جهان در صدر قرار گرفته و نیوزلند و مالت نیز رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه، موناکو، بلژیک، آلمان، اتریش، بریتانیا و ژاپن نیز در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند. در پایین این رده‌بندی نیز نام کشورهایی مانند سومالی، چاد، یمن، سودان، آنگولا، گینه، گینه استوایی، سیرالئون و افغانستان به چشم می‌خورد. در این رده‌بندی کشورهای جهان براساس 9 شاخص و امتیاز نهایی از 100 نمره رده‌بندی شده‌اند. ایران در این رده‌بندی با کسب نمره 50 در رده 145 قرار گرفته است. نمره ایران در این رده‌بندی با کشورهای ازبکستان، امارات متحده عربی، هند، تانزانیا، لیبی و سوریه برابر است.
هزینه زندگی، فرهنگ و آموزش، اقتصاد، محیط زیست، ‌آزادی، بهداشت، زیرساخت‌ها، ایمنی و ریسک و آب و هوا 9 شاخصی هستند که براساس آنها این رده‌بندی شکل گرفته است. هزینه زندگی 20 درصد، فرهنگ و آموزش 10 درصد، اقتصاد 15 درصد، محیط زیست پنج درصد،‌آزادی 10 درصد، بهداشت 10 درصد، زیرساخت‌ها 10 درصد، ایمنی و ریسک 10 درصد و آب و هوا 10 درصد در تعیین نمره نهایی هر کشور نقش دارند.
خودتون مقایسه کنید از کجا به کجا رسیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:04

چه سخت وچه اسون شمایید که کشورتون رو بایدبسازید.بیخودی از امار وارقام گلایه نکنیدوالکی همه چیز رو زیرسوال نبرید چون اگه یک ذره فقط یک ذره همت داشتید با تلاش خودتون جامعه را می ساختیدنه با ...!!!

درود فراوان بر شما دوست عزیز
در سته ما باید با هم دست به دست هم بدهیم و کشورمان را آباد بکنیم.
اما در این راه سوالاتی مطرح است مثالی از سیستم اداری در ایران و در شیراز خودمان
یکی از ادارات این شهر که کارش هم اقتصادی هستش در طبقه دهم این اداره زنبور عسل پرورش می دهند و کسانی که کارشون زنبور پیدا کردن در کوه و صحرا بوده الان مدیر داخلی این شرکت هستش آیا این فساد اداری نیست.
نمی دونم آیا فرماندار این شهر رو نمی شناسید هر جا که میرود با عکاس و فیلم بردار می رود تا بگوید که مدیری لایق است آیا این فساد نیست
راست میگویید سکوت بکنیم تا هر چه می خواهند بکنند و انگاه با شعار همه با هم ایران را آباد میکنیم دل خوش باشیم با سکوت مخالفم باید فریاد زد باید گفت...
شما فکر می کنید اگه دانشگاه ها در این مملکت تعطیل بشه آیا اتفاقی خواهد افتاد به خدا که هیچ نمی شود و این سیستم حاکم است و باقی خواهد ماند.

*** شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 20:09

سلام !
این خوبه که توخواب وخیال بسر نمی بریم واز رویدادهای جامعه ای که توش زندگی می کنیم خبر داریم.فکر نمی کنم کسی هم منکر فساد اداری که در بعضی از ادارات داره رخ میده باشه!ولی بیایم یه کم مثبت اندیش باشیم!!!
الرژی گرفتیم از بس دوستان نوشتن کجا بودیم به کجا رسیدیم!

با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز.
واقعا کجا بودیم و به کجا رسیدیم که هویت ما و ایرانی بودن ما زیر سوال رفته

سید محمد هاشم پوریزدان پرست یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:18

باز هم حرفای تاکسی ای

سلام
واقعا جالب بود آره دیگه این حرفا تاکسی و کوچه بازاریهههههه

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 15:06

لطفا نیمه خالی لیوان رو نگاه نکنید

سلام و درود فراوان بر شما
اخه اینقدر فضای پر لیوان غبار آلود هستش که قابل دیدن نیست برای اینکه منظورم رو متوجه بشید به پاسخی که به نظر دوست اول دادم مراجعه کنید.با تشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:34

ُسلام اقای رعنایی .بازهم یک طرف قضیه رو نگاه کردید همینجور که یک فرماندار وجود داره که می خواد خودشو نشون بده فرض کنیم که کار مثبتی هم برای جامعش انجام نداده ولی ایا شما بر عکس همین رو ندیدچه کسایی هستند که زحمات زیادی می کشند که حتی تا مدتها کسی خبر دار نمی شه در واقع خالصانه فقط وفقط برای ملتشون کار می کنند اگه شما ندید یدمن افراد زیادی رو سراغ دارم وبا اونها حرف زدم.حرف من این نیست که ایران من وشما کامله یا نزدیک به صد ولی می دونم اگه شما ومن ویاهر دانشجوی دیگه اگه بخواد می تونه یک قدم به سمت تعالی برداره اما از راهش.توقع ندارم حرفام برای شما قانع کننده باشه ولی امیدوارم چند دقیقه را اختصاص به فکر کردن در این باره بدهید.امیدوام نظر قبلی من باعث ناراحتی شما نشده باشه چون یک ذره تند برخورد کردم با این حال معذرت می خواهم.

با عرض سلام و درود فراوان
تذکر اول که من آقای رعنایی نیستم می تونید تحقیق کنید متوجه بشید.
این که کسانی هستند و خالصانه برای مملکت عرق می ریزند شکی نیست و من تحصین می کنم این افراد رو
در ضمن شما متوجه منظور نشدید من میگم آقا جان چه کردیم که رتبه ما این شد چرا برای قانع کردن خودتون که هیچی نشده به این حرفا بسنده می کنید بابا جان فاجعه اتفاق افتاده که ایران نسبت به چندین سال پیش ۴۴ رتبه سقوط کرده.
چرا آسیب شناسی نمی کنید چرا می خواهید بگید چیزی نیست.وارد سایتهinternationalliving.com بشید و خودتون ببینید البته صحفه ای که این مطلب رو در مورد ایران نوشته فیلتر هستش این نشون میده که ما حق آزادی اینترنت رو هم از ما گرفتن.
البته باید گفت خوشبختانه چون حکومتی با دوام هستش که مردمش را در خفقان اطلاعاتی قرار بده.
در ضمن من آقای حسینی هستم

*** چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:09

سلام!
کی میگه مابا این تمدن چندده هزارساله بی هوییتیم!اصلاهویت روچی تعریف می کنیم؟ایا اون کشوری که فقط چندصدساله که کشف شده دارای هویت هست؟یاوقتی ۴۰٪متولدین یک کشور امریکا)که فقط نام مادر تو ی شناسنامشون هست جزویک جامه ی باهویت هستند؟
لطف کنید اینقدرکلی گویی نکنید!
اگه رتبه ی کشورمون نزول داشته،بپرسیم کیا این حرفو زدن؟بر اساس چه معیارواغراضی این چیزهارو میگن؟ اصلا چه سندو مدرکی دارن؟ببینیدکشورماوسط چه کشورهایی باچه وضعیتی قرارداره!نمیگم وسط بهشت برین هستیم ولی این(ببخشید)بی انصافی هست که اینقدر روی کاستی ها مانور بدیم!!!

سلام و درود فراوان
ای کاش می دونستم طرف مقابلم کی هستش.
ببینین من نمی گم آمریکا خیلی خوبه من حرف حسابم اینه معیارا واسه سنجش یکی از اونا آزادی هستش و من روی همین آزادی مانور میدم که هیچ نیازی هم به اینکه مدرک بیارم واست خودت بهتر از من میدانی آزادی نیست.آزادی مطبوعات آزادی رسانه الان رسانه ملی تبدیل شده به رسانه میلی.روی همین فکر کن
والسلام

*** یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:40

سلام!
امریکافقط یه مثال بارز بود...
عیدتونم مبارک دعا کنید ازاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌یمونم توی سال جدید زیادشه!!!

سلام
امیدوارم تعطیلات به شما خوش بگذره
عیدتان مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد