classmate

همکلاسی

classmate

همکلاسی

خاتمیُ پدر اصلاحات نوین ایران

 

قانون اساسی وحی منزل نیست ولی مبنای عمل همه ما است وچارچوب رفتاری که حکومت و مردم باید به آن تن بدهند باید درچارچوب قانون اساسی حرکت کرد و این قانون اساسی است که مبنای عمل ماست، نکات بسیار ارزنده دارد که اگر مورد توجه و عمل قرار گیرد بسیاری از مسائل مبتلا به ما حل خواهد شد، اگر همین قانون اساسی درست پیاده شود مشکلات کم خواهد شد. 

اسلامی که امام معرفی کرد و مردم به خاطر آن به صحنه آمدند کدام اسلام بود؟ اسلامی که آزادی و استقلال و پیشرفت و ترقی و مبارزه با عقب افتادگی می خواست؛ اسلامی که به شما انتخابات آزاد می داد؛ اسلامی که برای هر کسی که در این مملکت زندگی می کند با هر دین و مرام و مسلکی تا آن زمانی که دست به شمشیر نبرد و نخواهد براندازی کند شهروندی است دارای حقوق و حرمت و کرامتی که هر انسانی می تواند داشته باشد. 

امروز هم اسلامی را که ما مطرح می کنیم اسلامی است که با این آزادی و استقلال سازگار است. شما نمی توانید جمهوری اسلامی بگویید اما اسلامش با جمهوری ناسازگار باشد این تعبیرهایی که امروز دارد می شود. این توجیه ها وتئوری پردازی هایی که امروز می شود که اسلام با رأی مردم سروکار ندارد! اسلام برای رای مردم اعتباری قائل نیست! در اسلام انتخابات معنا ندارد! این اسلام با اسلامی که مردم می خواستند و در صحنه آمدند و بچه هایشان را قربانی کردند و انقلاب شد و شاه رفت بیرون و نظامی به نام جمهوری اسلامی آمد این اسلام با آن جمهوری و خواست مردم و رأی نود و هشت درصدی مردم سازگار نیست، وفاداری ما نسبت به شهداء و جانبازان و اسلام و نظام بیشتر است تا کسانیکه امروز رفتارها و مواضع غلط دارند و در عین حال اسلام و انقلاب را در انحصار خود می دانند.

نظرات 12 + ارسال نظر
ارمان چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 21:34

مصیب جان خوش امد مجددت رو به وبلاگ تبریک میگم.
فقط اینو بهت میگم که درد مردم داشتن(با هر گرایش سیاسی) ارزش جاودانه داره و انسان رو جاودانه خواهد کرد.
تمام نگرانی ما در این بازیهای قدرت (صرفا جنگ قدرت) اینه که میراث چندین ساله ی بزرگان قوم که ایجاد روح دینداری و فخر بی قید و شرط نسبت به ان است رو با تسامح یا عدم تساهل خدای نکرده نابود کنیم.
(به قولی اسلام دین تسامح و تساهل است).

alireza raana پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 00:47

عامو ترکوندیا

یکی از سران فتنه جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:08

مصیب جان ،مطلب را خواندم،مشعوف شدم

jjjjjjjjj جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:56

shoma mikhahid oghdehaye khod ra inja khali konid.shoma dochare kambode mohabat hastid

سلام دوست عزیزم درود فراوان بر شما.
دوست عزیز هر چه فکر کردم منظورتان را متوجه نشدم یعنی چه که عقده های خودم رو خالی کنم چه عقده ای چه کمبود محبتی؟
اگر واضح توضیح بدین ممنون میشم

[ بدون نام ] شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:39

اقای حسینی آینده سیاسی کشور رو چطور پیش بینی می کنید و در ان(اینده) چه جایگاهی برای اصلاحات متصور هستید؟
ایا اصلاحات مرده است یا خیر؟

سلام ودرود فراوان بر شما دوست عزیز
آنچه در این روزها شاهد آن هستیم غلبه بی چون چرای دوستان اصولگرایمان هستیم که البته آن هم بنا به دلایلی همچون رد صلاحیت ها و واینکه اصلاحات چهره های فعال و پر رنگی برای عرضه به عرصه انتخابات نداردچون اصلاح طلبان یا در زندان هستند یا در گوشه ی خانه.
اما در پاسخ به سوال شما اجازه دهید گذری بر تاریخ بزنیم.قبل از حماسه 2 خرداد(انتخابات سال 76) یکی از منفعل ترین نهاد ها در کشور اصلاحات یا چپی ها بودند شرایط ان روز از امروز بسیار بدتر و حادتر بود.نه پایگاهی در دانشگاه داشت نه در حوزه و... داشتند البته نادیده نگیریم حمایت های مجمع روحانیون مبارز و قشر وسیعی از دانشجونیان را در انتخابات سال 76 از آقای خاتمی.
در آن سالها همه ناطق را رئیس جمهور میدانستند اما اینگونه نشد.
در آن موقع بود که برخی سیاسون بر طبل پوچگرایی خویش کوبیدند و منتظر ناقص به دنیا آمدن فرزند نو ظهوری به نام اصلاحات بودند اما این طفل در حماسه به نام 2 خرداد به سلامت به دنیا آمد
حال که فرزند برومندی شده و کودکی نیست که در مقابل نا ملایمتی ها از خود ضعف نشان بدهد. اما این را نادیده نگیریم که این فرزند بیمار شده و محتاج کمی آرامش.حال همان سیاسون او را مرده مینگارند که باید دوباره شاهد قد علم کردن فرزندمان باشیم.
به امید ان روز
امید وارم جواب خود را گرفته باشید دوست عزیز

[ بدون نام ] دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:45

سال 76 کسی ماهیت خاتمی رو نمی شناخت به همین دلیل رای بالایی داشت.(دوره بعد هم به همین صورت)
ولی الان کسی به ایشون رای نمیده چون که خائنه به وطن.

سلام و درود فراوان بر شما.
استدلال شما کاملا اشتباه است زیرا برای شناخت یک انسان 4 سال مهلت زیادی است در ضمن آن هم برای فردی که در 4 سال دوم هم همان آرمانهای 4 سال اول را دنبال میکرد.نه همچون رایحه خوش دولت که در چهار سال دوم پوست انداخت و به صورت مستقیم وارد فاز تقابل با نظام و آرمانهای انقلاب شد.
کسی که از اول انقلاب و بخصوص در 8 سال ریاست جمهوری تمام تلاش خود را برای برآورد کردن آرمانهای امام امت و انقلاب و از هیچ رشادتی در این راه سر باز نزده بسار بی انصافی است که امروزه او را خائن بنامیم.
و در ضمن خاتمی محبوب جامعه است و اگر یک بار دیگر به صحنه بیاید شاهد خروش دوباره امت و تکرار مجدد حماسه ی 2 خرداد خواهیم بود.
انشا الله

jjjjjj دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:23

درود و سلام خدمت شما اقای مصیب فک کنم مطلب اینجانب پر واضح باشد.هدف بنده حقیر رهنمون کردن شما دوسته عزیز است .
باشد که ادم شوید.
انشاا...

سلام و درود فراوان بر دوست عزیز
خدا را شاکرم چون دوستان بزرگی همچون شما را در مسیر زندگی من قرار داده و همواره یار و یاور من خواهند بود که هرزمانی که از مسیر انسانیت خارج شدم با تلنگری من را متوجه خویش میکند.

... دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 19:44

mosayeb joon doust daram
dast dar dast ham ta pirouzi...

به امید فردایی بهتر

jjjjjjj چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 18:58

سلام ودرود فراوان بر شما
خواهش میکنم قابلی نداشت وظیفه ما انسان سازی ست.امیدوارم انتقادهایه اینجانب گام موثری در راستای ادم شدن شما باشد
باشد که ادم شوید...
و من ا...التوفیق

فریبا سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:18

همه رو به پست گذاشتن تو وبلاگ تشویق میکنید بعد که کسی مطلبی میذاره(چه خوب چه بد) شوخیای بی مزه شروع میشه(با لحن های مختلف).با مطالب جدی٬جدی برخورد کنیم بهتره٬به اندازه کافی مطالب خنده آمیز برای شوخیای بی مزه و تیکه پرونی های بی جا و خنک بازیای تموم نشدنی(...) تو وبلاگ نوشته میشه!!!

با عرض سلام و درود فراوان خدمت خانم حسینی
من هم با نظر شما موافقم که بین شوخی و جدی باید تفاوت باشه و این نویسنده متن جدی رو دل سرد میکنه به نوشتن و ........

غریب زاده پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:44

امیدوارم که مخاطب حرفای خانم حسینی من نباشم(چرا که گفتن همه رو به وبلاگ دعوت میکنید و بعد اینطور شوخی های بی مزه با مطالب جدی انجام میدید)
شوخی هایی که با مطلب جدی دوست بزرگوار اقای حسینی شده هرچند شبه ادبیات من رو داره ولی کار من نیست.
امیدوارم که دوستان خواسته ی شما رو رعایت کنند.

فریبا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 21:27

اولا که نمیدونم چرا نظر شما زودتر از نظر من تایید شده؟!دوما اگه به فعلها توجه کرده باشید اصلا منظورم شما نبود و بخاط اینکه سوتفاهم نشه از عمد توی صرف فعلا دقت زیادی کردم.

سلام درود فراوان
خانوم حسینی سوء تفاهمی پیش نیاد من نظرات رو تایید نکردم و کار کی بوده خبر ندارم چون مسئول تایید نظرات متنم هستم.من معذرت میخوام به خاطر تایید نظر و قصور در این امر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد